حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی
حمل و نقل

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی
حمل و نقل زمینی

2. حمل و نقل جاده ای


حمل و نقل جاده ای رایج‌ترین شیوه ترانزیت بار و مسافر است. در این روش افراد، محصولات، کالاها و… بصورت زمینی از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند.  با وجود روش‌های دیگر مانند حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی، حمل و نقل جاده‌ای به دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، دسترسی به مناطق دورافتاده و زمان تحویل کوتاه‌تر، همچنان پر مصرف‌ترین راه برای انتقال کالاها و مسافران محسوب می‌شود. این روش در مسیرهای داخلی هر کشور بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا موجب جلوگیری از هزینه های بیشتر و افزایش سرعت حمل و نقل می‌شود. این نوع از حمل و نقل مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. مزایا:
تریلی
حمل بار با تریلی
در حال حاضر از روش حمل و نقل زمینی به صورت بین المللی در کشور های مختلفی استفاده می شود و دارای قوانینی مختلف و مختص به خود است. اما باید توجه کرد که اگر مسافت میان کشور ها بسیار زیاد باشد و امکان فاسد شدن کالا یا از بین رفتن آن وجود داشته باشد، یا آنکه میان کشور فرستنده و گیرنده راه های آبی وجود داشته باشد، بهتر است به جای استفاده از روش حمل و نقل زمینی به سراغ روش های حمل و نقل دیگری مانند: هوایی، دریایی و …. رفت.
در حمل و نقل زمینی باید به موارد مختلفی توجه داشت از جمله این موارد ماشین های سنگین و نیمه سنگین مختص حمل کالاها، رانندگان و… هستند.
رانندگانی که وظیفه جابجایی کالا ها در حمل و نقل زمینی را بر عهده دارند باید دارای تخصص و مهارت کافی در این زمینه باشند و مدارک شناسایی خود را نیز به همراه بارنامه همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنند. این رانندگان باید علاوه بر مدارک شناسایی خود و بارنامه، مدارک تخصصی خود مانند گواهینامه را نیز داشته باشند، در غیر این صورت عواقبی مانند جریمه نقدی و توقف وسیله نقلیه در میان راه توسط پلیس و دیگر مراجع قانونی وجود دارد.
البته امروزه با وجود شرکت های بزرگ حمل و نقل و کنترل آنها بر همه مراحل انتقال بار، میزان آسیب و خسارات وارده بسیار کاهش پیدا کرده است. از جمله شرکت های معتبر و با تجربه، شرکت حمل و نقل تهران است. شما می توانید با خیالی آسوده بارهای خود را به این شرکت بسپارید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.